Denny en Lies de wereld rond

De laatste loodjes...

Het is al weer een tijdje geleden dat we een verhaal op het blog hebben gezet. Maar geen zorgen, dat komt zeker niet omdat we niets beleven. Integendeel, de laatste weken waren weer top, met heel veel bijzondere en leuke ervaringen.

Vanuit the Red Centre reden we een flink stuk in noordelijke richting, om vervolgens de grens met West Australië over te steken. Dit deel van Australië is ook voor Lies nog nieuw en het mag gezegd worden dat het aan de verwachtingen heeft voldaan en nog meer dan dat!

Via de Kimberley reden we naar Broome, een stadje aan de kust. Heerlijk om na die eindeloze zandbak de oceaan weer te zien. En met de oceaan in het westen, zijn de mooie zonsondergangen gegarandeerd!

Via de kust reden we naar het zuiden. We zullen jullie niet ‘vervelen' en meteen overgaan tot de highlights van West Australië.

Exmouth biedt toegang tot het Ningaloo Reef. Wat ons betreft een zwaar ondergewaardeerd rif. De meeste mensen associëren Australië met het Great Barrier Reef, maar het Ningaloo Reef doet er niet voor onder. Voordeel is dat je gewoon vanaf het strand kunt snorkelen. De oceaan heeft hier echter nog veel meer te bieden. We zijn met een tour op zoek gegaan naar de whale shark (walvis haai). Deze haai is de grootste vis ter wereld en daar hebben wij mee gesnorkeld! De grootste die we zagen was ongeveer 9 meter lang. Het zijn werkelijk prachtige beesten en het was indrukwekkend om er naast te zwemmen. En alsof dat nog niet genoeg was, hebben we onderweg een aantal humpback whales (bultrug walvissen) gezien. Wauw!

Nadat we enigszins waren bijgekomen van deze geweldige ervaring, zijn we gaan kamperen in het Cape Range National Park. Dit park is bekend om z'n mooie strandjes en het snorkelen. Helaas werkte het weer niet echt mee, maar ook vanaf de kant was het genieten. Vissen en een drankje drinken op het strand, terwijl er dolfijnen, kleine roggen en schildpadden door het turquoise water zwemmen, is natuurlijk niet verkeerd! En op het land stikte het er van de kangoeroes. We hebben er nog niet eerder zoveel bij elkaar gezien...

Vervolgens reden we naar Coral Bay, een klein kustplaatsje langs het Ningaloo Reef. Aangezien we geen genoeg konden krijgen van de onderwaterwereld, hebben we weer een tour geboekt. Dit keer om te snorkelen met de enorme manta rays. Ook dit was een dag om niet te vergeten. De roggen waren zo enorm groot en sierlijk. Verder zagen we tijdens het snorkelen ook nog een aantal reef sharks, een eagle ray, schildpadden en vanaf de boot nog meer humpback whales. De walvissen waren zo speels dat ze met regelmaat uit het water omhoog sprongen. Nogmaals: wauw!

De volgende stop was Monkey Mia, gelegen in Shark Bay. Zoals de naam al doet vermoeden stikt het hier van de haaien, maar er zitten ook veel dolfijnen. Een aantal van deze wilde dolfijnen komt dagelijks naar het strand, zodat je ze van dichtbij kunt bekijken.

We bevinden ons inmiddels alweer op de laatste stop van onze reis: Perth. Wat zijn wij een hoop ervaringen, avonturen en genietmomentjes rijker! Dagelijks zeggen we tegen elkaar: 'Weet je nog ....?' De reis is dan wel bijna afgelopen, maar de herinneringen blijven. Nog eventjes, en dan gaan we jullie lekker vervelen met al onze weet-je-nog-momenten!

Wink
Maar om jullie tot die tijd zoet te houden, hebben we een paar foto's bijgevoegd. De rest van de foto's zullen we jullie zelf laten zien!

We hebben heel veel zin om iedereen weer te zien! Geen zin in de realiteit daarentegen.

Wink
Wél fijn om niet meer 100 meter te hoeven lopen voordat je naar de wc kunt. En niet meer elke avond je bed te hoeven opmaken.

Tot volgende week!

Liefs,

Den & Lies

Tamar

Wat klinkt dat goed Lies en Den! Geniet maar goed van die laatste dagen en hopelijk zie ik jullie snel als je weer terug bent! xx

Vera

Wat alweer een geweldig verhaal. Ik heb ervan genoten en ook van de foto's. Ik eens jullie een goede reis terug en kijk er nasr uit wat ' weet je nog...' momentenjes van jullie te horen. Ik hoop dat we mekaar nog kunnen zien voirdat ik voor 4 jaar naar ZA ga. Ik vertrek 13 augustus.... Alle liefs Vera

Elish

Zo grappig dit allemaal te lezen. Heb dezelfde route gedaan vanaf Broome... Coral bay, Manta rays, Ningaloo Reef, Monkey Mia etc etc. En in Perth woont een van mijn beste vriendinnetjes, dus ook een paar keer rondgebanjerd. Fremantle en Rottnest Island zijn een aanrader, en vergeet niet een biertje te doen bij Little Creatures in Fremantle! Cheers, mates!

Alma

Wat 'n geweldige uitsmijter van jullie reis ! Een reis met, zoals jullie schrijven, heel veel genietmomenten. Daar teren jullie nog jaren op. Wél heel mooi, dat jullie deze intensieve onderneming zonder problemen of enge ontmoetingen hebben beleefd. Bést wel iets om dankbaar voor te wezen. Zo .. en dat wou deze muts maar ff gezegd hebben. We zien jullie bruine koppen graag volgende week enne .. pers alles uit die laatste dagen. XX

Leny

Nou, wij zitten inderdaad al op de punt van onze stoel en reikhalzend uit te kijken naar de fotoshow. Ik moet zo nog ff kijken naar de foto's, maar ik ga eerst even deze aflevering afwerken voor opa en oma. En ik zei al tegen Marten: die gaan natuurlijk de eerste vijf jaar niet meer met vakantie ;), vooral als je het even gehad hebt met dat reizen.
Maar Alma heeft gelijk: jullie zijn (voor zover wij weten) probleemloos de wereld rond geweest, en we nemen maar aan dat de thuisvlucht ook goed mag gaan.
Een goede vlucht gewenst, en tot ziens in plat NL.

Leny

Overigens is het leuk dat je mijn reportage (althans van REIZ& ANWB) nu zelf hebt kunnen herleven. HK bewaar je maar voor een andere keer.

Harm en Jose

Hier nog even een berichtje van ons. Wat een geweldige res hebben jullie beleefd. Die bagage pakken ze jullie nooit meer af. Wij hebben genoten van jullie verhalen en jullie prachtige foto's. Een hele goede reis terug naar huis toegewenst!
Groetjes van ons.

Jules

Geniet nog maar tot het einde van deze waanzinnige trip.
Denny ik zie je dinsdag 17 juli.