Denny en Lies de wereld rond

Australia so far

Tjongejonge, wat vliegt de tijd! Alweer de laatste stop op onze wereldreis. Maar gelukkig wél voor bijna 3 maanden! We hebben 4 dagen doorgebracht in Sydney, waar de zon grotendeels scheen. We hebben ons geen seconde verveeld. Het is en blijft een mooie stad, waar van alles te doen is! We hebben uiteraard de toeristische attracties zoals het Opera House en de Harbour Bridge bekeken, maar hebben bijvoorbeeld ook een stuk met de ferry gevaren door de enorme haven. Voor Lies was het ook een trip down memory lane, leuk!

Na een paar dagen in de stad werd het weer tijd voor wat natuur en avontuur. We besloten om het stuk van Sydney naar Brisbane via het binnenland af te leggen. Helaas hadden we erg slecht weer en was het 's nachts goed koud. Onze camper hielp niet echt mee. Voor dit stuk van de reis hadden we een klein busje, die nauwelijks geïsoleerd was en waar we buiten moesten koken.

Onder andere via de Blue Mountains en Bald Rock kwamen we na een week aan in Brisbane, waar we een paar dagen bij Joop (de oom van Lies) doorbrachten. Heerlijk, om weer even in een bed te slapen en het niet koud te hebben! En ontbijten met beschuit en gestampte muisjes is ook niet verkeerd!

Wink
Gelukkig was het weer ook iets verbeterd en konden we leuke dingen doen, zoals een bezoek brengen aan Australia Zoo (Home of Steve Irwin). Ook was er een heel gezellig etentje met de rest van de familie.

Na een paar dagen verwennerij hebben we onze kleine camper ingeruild voor een groter exemplaar (zelfde als in Nieuw-Zeeland, maar nu zonder 3e passagier) en reden we richting het noorden. Een week lang stonden we elke dag op met zon, heerlijk! We hebben een aantal dagtours gedaan, naar Great Keppel Island en naar de Whitsundays. Mooie stranden en lekker snorkelen! We leggen ook grote afstanden af, maar dat zijn we ondertussen wel gewend.

Inmiddels zitten we in crocodile country (North Queensland). Hopelijk komt er dus een vervolg op dit verhaal!

Wink

See you later, alligator!

Liefs,

Denny & Lies

Vera Wiedemeijer

Jee wat vliegt de tijd, alweer jullie laatste etappe. Geniet ervan, blijf mooie verhalen schrijven, ik blijf je volgen.
Oa ja Lies, nog een nieuwtje van mij. Wij, Niek en ik vertrekken begin augustus voor 4 jaar naar Zuid-Afrika, Niek heeft een baan als landbouwraad op de ambassade. Dus ook hier voor mij een spannende tijd. We spreken mekaar. Geniet van jullie prachtige reis!
Vera

Alma

Jee, jullie 'doen' gewoon in één maand waar Tijs 3 maanden over deed. Is dat alweer 'n jaar gelee? Mooie én bekende plaatjes van vooral de supermooie Whitsundays! Komen me heel bekend voor. En .. d'r komt nog héél wat moois an! XX

Nicky and Geoff

Hi Groin and Denny - Great to catch up with you in Brisbane. Looks like you are finding all the good places to visit. Weather has picked up now and should be fantastic for you from now on. Watch the crocodiles - think twice about swimming in any waters up north! Groetjes aan Pa en Floor ook.