Denny en Lies de wereld rond

Frans Polynesië

Om middernacht kwamen we aan in Papeete op Tahiti. Eenmaal in ons guesthouse aangekomen, bleken ze onze reservering niet in het systeem te hebben gezet. Lekker dan! Zo begonnen we onze trip in Frans Polynesië in een overpriced dorm-room met 30 graden en ongeveer 153 muggen...

Undecided

Frans Polynesië bestaat uit vele eilanden, zoals Tahiti, Bora Bora, Moorea en nog veel meer. We hadden hier 11 hele dagen en zouden dus meerdere bestemmingen kunnen aan doen, maar we besloten om het een keer lekker rustig aan te doen en te kiezen voor 1 eiland: Moorea. Met de ferry vertrokken we naar dit geweldige paradijs. Eenmaal op het eiland pakten we de bus en begon de beleving al: met de raampjes open voor de frisse lucht reden we langs de prachtige blauwe zee, terwijl er voor ons een local op de ukelele tropische deuntjes zat te spelen!

We hadden geen accommodatie geregeld, maar zijn ontzettend goed terecht gekomen. Beter dan we hadden durven hopen! We zaten in een parkje met 5 vakantiehuisjes. Deze zijn gelegen in een tropische tuin aan zee. Dit hoort bij een hotel wat ongeveer 5 km verderop ligt en waar ze één van de mooiste stranden en één van de beste restaurants van het eiland hebben en waar wij dus ook gebruik van mochten maken. Het was echt heerlijk om zoveel ruimte te hebben: een grote, lichte woon- en eetkamer met keuken, een slaapkamer, een badkamer en een veranda. Na altijd maar in hotels of in een camper te verblijven (je hoort ons verder niet klagen hoor!), is zoveel ruimte echt prettig!

We hebben in totaal 9 dagen op het eiland doorgebracht. De omtrek is ongeveer 60 kilometer, dus met ons scootertje was dit prima te berijden! Het eiland is ontzettend groen. Je zou zeggen dat dat een reden heeft, maar we hebben slechts een paar flinke tropische buien gehad en verder schitterend weer. Overal waar je kijkt zie je vulkanische bergen die helemaal groen zijn, prachtig. Maar het echte hoogtepunt van Moorea is de geweldige lagoon. Rondom het eiland tref je het mooiste, helderste en blauwste water wat je ooit hebt gezien. De golven vanuit de oceaan breken een paar honderd meter uit de kust, waardoor het water rondom het eiland enorm rustig is. Deze lagoon zit vol met koraal en vissen in alle kleuren en maten. En de strandjes zijn heerlijk tropisch: wit zand met palmbomen.

Tsja, en wat doe je dan de hele dag als je op zo'n tropisch eiland zit? Zwemmen met de haaien natuurlijk!

Laughing
In de lagoon waren er namelijk ook plekken waar haaien en pijlstaartroggen (dezelfde die Steve Irwin uiteindelijk fataal zijn geworden) zwemmen en daar kon je gewoon tussen door plonsen. Echt cool! De roggen zwemmen gewoon tegen je op en je kunt ze gewoon aanraken (super zacht!). Natuurlijk komt dit mede doordat deze beesten door een aantal touroperators gevoerd worden, maar ondanks dat is het echt super gaaf.

Verder hebben we natuurlijk ontzettend veel gesnorkeld, gezwommen, geluierd en zelfs een keer gedoken. En Lies d'r verjaardag gevierd! Na een heerlijk ontbijtje voor ons huisje zijn we naar het strand gegaan, waar we de hele dag van de zon en het water hebben genoten. Niet verkeerd om je verjaardag met een lekkere cocktail in je hand op zo'n mooie plek te vieren! En 's avonds zijn we samen uit eten geweest. Via deze weg ook nog een keer bedankt voor alle leuke smsjes, mailtjes en Facebook-berichtjes!

Goed, dit was weer een verhaal vol superlatieven... Maar onze beleving op Moorea kunnen we niet anders uitdrukken dan met woorden als super, geweldig en prachtig.

En nu begint er alweer een nieuw deel van onze reis, dit keer met een nieuwe reisgezel. Floor doet gezellig met ons mee tijdens onze rondreis over het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland!

Tot de volgende blog!

Liefs,

Den en Lies

anne woertman

dat klinkt weer erg fijn! en wat een mooie foto's!
veel plezier op nieuw-zeeland nu!

Alma

Walgelijk decadente plaatjes, hoor! Maar wát 'n genieten! Doe Floor de groeten en heerlijke vervolgreis door Nw Zeeland.

Joanneke

oi, wat ziet dat er allemaal relaxed uit! Even alleen maar luxe en genieten. Komt jullie toe. Veel plezier!