Denny en Lies de wereld rond

Roadtrippin’ Patagonië

Ons vorige verhaal eindigde in Ushuaia, het `einde van de wereld`. Sinsdien hebben we weer een hoop meegemaakt op onze roadtrip. Het aantal `wauw` momenten is de laatste weken weer erg hoog! Zo hebben we in Ushuaia een panoramische vlucht gemaakt met een klein vliegtuigje over de verschillende bergen in de omgeving en over het Beagle kanaal. Het vliegen zelf is al een hele beleving aangezien er een behoorlijk sterke wind stond. Na nog geen 2 tellen los van de grond te zijn, waren we overgeleverd aan de wind en trok het vliegtuig helemaal schuin om een vroegtijdige (crash)landing te voorkomen. De uitzichten waren geweldig, vooral het berggebied in Chili die je vanaf de grond in Ushuaia niet kon zien. Na 1 uur gehobbel en angstzweet te hebben uitgestaan zijn we weer veilig geland. Echt een moment om de grond te kussen!

Ook hebben we genoten van het Tierra del Fuego National Park, ondanks dat we daar een paar dagen regen hebben gehad. Na een aantal dagen in het levendige Ushuaia en omgeving was het weer tijd om verder te reizen. Onze volgende bestemming: Punta Arenas in Chili.

Punta Arenas is zelf niet heel erg spectaculair, maar we hebben er een hele leuke dagtocht gemaakt naar een pinguïn kolonie. Echt geweldig. Een mooi duinlandschap met daartussen pinguïnfamilies met hun jonkies. De jonkies waren al van redelijk formaat (bijna net zo groot als hun ouders), maar nog helemaal pluizig. Echt geweldig hoe dichtbij ze zitten. Je kon ze bijna aaien, zo dichtbij. We hebben overwogen een pinguïn mee te nemen in onze 'Dixi op wielen', maar hebben de verleiding kunnen weerstaan.

Laughing

Volgende stop: Torres del Paine. Een bekend park in Chili waar een paar weken geleden flinke bos- en heidebranden hebben plaatsgevonden. In het park was dit ook goed zichtbaar. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken. We kunnen niet anders stellen dan dat dit park echt super geweldig mooi is. We hebben elke dag wel een paar ‘wauw' momenten gehad. Zelfs al onderweg naar het park vielen onze monden af en toe open, zo mooi. Eenmaal binnen het park werd het nog beter. Het park is goed te bereizen met een auto of camper en er zijn verschillende korte en lange wandelingen, waar we er een flink aantal van hebben gelopen. Ook het weer zat aardig mee. We hebben er in totaal 5 dagen doorgebracht met als hoogtepunt het uitzicht vanaf Lago Pehoé (zie fotos) waar we ook een nacht gekampeerd hebben. Het valt dan ook zeker niet mee om te stoppen met foto's maken.

Laughing
Kortom het gehele park is een aanrader! Echt (weer) een hoogtepunt van onze reis!

Met een heleboel mooie belevenissen op zak zijn we nu aangekomen in El Calafate (Argentinië), maar daarover de volgende keer meer!

Veel liefs,

Denny en Lies

Reacties

Reacties

Nicky and Geoff

It looks spectacular looking at your photos. I don't envy you in that little plane and wind. I think I would have done more than sweat! We did spend 2.5 hours on one when we travelled over the Kimberleys. Spectacular scenery but such a small craft is scary.
Very brave but worthwhile I guess. Love your travels and look forward to your stories when you get here.

Alma

Mag ik 'n klein stukkie mee in die camper van jullie? Wat 'n pracht komt er langs jullie wielen. Geweldig mooi landschap. Wél doodeng wat jullie in dat vliegtuigje meegemaakt hebben. Had dan denk ik écht wel de broek vol gehad! Ik heb 'n brutaal vraagje : willen jullie op foto's wat vaker de zonnebril afdoen? We willen ook oogjes zien! Zzzzzzzoen

maaike

Wat een geweldige foto's weer en spannend vliegtuig-verhaal. Toch jammer dat je die pinguïn niet meegenomen hebt; ik bedoel; je weet wanneer ik jarig ben toch?? Nee hoor laat dat beessie maar lekker in z'n eigen omgeving.
Kus Maaike.

Björn,Kim en kids

Wij zijn helemaal niet jaloers hoor! ;) ziet ergoed uit allemaal! geniet er van!

Kus van ons!

Marjolein

Tsjongejongejonge.... wat een fenomenale foto's! Ik ben er helemaal stil van. En telkens als ik dat campertje op die prachtige plekken zie wil ik direct met jullie ruilen. Dat geldt beslist niet voor dat vliegtuigje, dat heb ik 3 keer gedaan (ook met veel wind) en mezelf de laatste keer plechtig beloofd het nóóóóóit meer te doen. Blijf genieten! Kus, Mar

Jules

Toevallig zat ik vandaag vanuit mijn kantoor te denken, jammer dat de laatste reisupdate zo kort geleden was want ik kon wel weer wat (virtuele) avonturen gebruiken.
Ik ben op mijn wenken bediend met dit wederom boeiende verhaal en de al weer nog mooiere foto's dan de vorige keer. Met een niet kwijt te raken gevoel van "waarom ik niet?" sluit ik af en verheug me weer op het volgende verslag.
Groetjes Jules

Leny

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan. Inderdaad griezelig om met zo'n metalen vogel aan de wind onderhevig te zijn, zelfs al op anderhalve meter van de grond, al is dat (of lijkt zo) niet zo erg als boven de Beagle Canal. Je weet, de paus was ook altijd blij om weer voet aan de grond te mogen zetten, al deed hij dat soms als het vliegtuig nog niet stilstond :)
Het is goed dat Pingu niet mee mocht, want je wil echt niet in dezelfde ruimte slapen. In Burgers Zoo bivakkeren ze in de open lucht, en zelfs dan ruik je ze al op 50m afstand.
Maar de foto's zijn weer subliem, al vraag ik me af hoe licht jullie tegenwoordig zijn, want er wordt heel wat afgesprongen; of heeft Den veren in z'n schoenen?
Uiteraard zetten jullie een selectie op deze blog, dus zien wij thuisblijvers al reikhalzend uit naar de voorstelling als jullie weer terugzijn. Maar dan hebben jullie natuurlijk een filmzaal afgehuurd, en wordt het een avond- (of misschien zelfs dag-)vullend programma.

leovdam@yahoo.com.au

Zit achter mijn laptoppie en geniet van jullie avonturen en mooie foto's. Dit is een reis om nooit meer te vergeten! Jullie maken ons allemaal blij met die leuke verhalen en mijn fantasie gaat zo ver dat ik ook in dat vlietuigje zit met een penquin op mijn schoot!!.Take care Love Tante Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!