Denny en Lies de wereld rond

Cowboys, steaks & oldtimers

Hola chicos!

Na het leuke, maar dure dorpje San Pedro de Atacama (Chili) was het tijd om richting het zuiden te reizen, tot op de hoogte van Santiago. Voordat we hier aan begonnen wisten we totaal niet wat we konden verwachten van het noorden en midden van Chili. Na vele kilometers en verschillende tussenstops kunnen we u mededelen dat dit stuk van Chili geen aanrader is. Levenloze dorpjes, droge en saaie natuur, kortom een stuk om snel doorheen te crossen. Met ongeveer 2.200 kilometer in 5 dagen hebben we dit dus ook gedaan!

Met Valparaíso (Chili) als tijdelijke uitvalsbasis bereidden we ons langzaam voor om richting Mendoza (Argentinië) te reizen. Valparaíso is een stad gelegen aan de zee en staat bekend om zijn gekleurde huisjes en oude kabeltreintjes die steil de heuvels op gaan. Na een paar dagen relaxen, heerlijke sushi gegeten te hebben en de was gedaan te hebben was het tijd om door te reizen. Onderweg naar Mendoza (ongeveer 7 uur rijden) hebben we een hoop moois gezien. Veel hoge en indrukwekkende bergen, want je doorkruist het Andes gebergte, langs de hoogste bergen van Zuid Amerika (o.a. de Aconcagua). Gelijk zit de 'mood' er weer goed in, want Lies + Denny + bergen is meestal een goede combi

Laughing

Eenmaal in Mendoza aangekomen worden we verrast door de leuke sfeer die er hangt. Leuke terrasjes, mooi weer (rond de 33 graden), vriendelijke mensen, overheerlijke Argentijnse steaks en Argentijnse wijn, bergen op 1 uur rijden en een hoop oude Amerikaanse auto's die de stad veel charme geven. De volgende dag zijn we in de stad gelijk op zoek gegaan naar een meerdaagse tocht de bergen in. Met wat geluk treffen we een 3 daagse ‘cabalgata' (trektocht te paard).

De tocht was ongelooflijk mooi. We hadden erg tamme en sterke paarden, een vriendelijke gids (een echte ‘gaucho') en dat alles in een prachtige vallei met uitzicht op de witte bergen. De eerste dag hebben we ongeveer 5 uur op het paard gezeten richting onze kampeerplek aan een mooi riviertje (dit was meteen onze watervoorraad en badkamer). Eenmaal aangekomen hebben we het kamp opgezet en bereidde de gids een groot stuk steak (ter grootte van een kwart koe) bij het kampvuur. Heerlijk! Die nacht hebben we geslapen als cowboys: zonder tent in de buitenlucht onder de sterrenhemel! De echte cowboy (onze gids) lag lekker in zijn tent

Laughing

De volgende dag gingen we verder de vallei in richting een bergmeer. Een lange zit, alleen maar bergopwaarts over soms onmogelijke paden. Eenmaal aangekomen bij het meer was onze kont er echt klaar mee en onze paarden volgens ons ook. En toen moesten we nog terug... Bij terugkomst in ons kamp ging er wederom veel vlees op de grill. Die nacht hebben we 'lekker' in de tent zonder fatsoenlijk matje of matras geslapen in de hoop dat onze benen en kont ook de laatste dag nog het paard op konden. Verrassend genoeg waren de meeste ongemakken de volgende ochtend verdwenen en konden we de laatste tocht richting een uitzichtpunt probleemloos aanvangen. Wauw, wederom een mooie tocht en een mooi uitzicht. Toen was het tijd om weer langzaam richting de bewoonde wereld te gaan. Via ons kamp reden we terug richting het begin van de vallei waar we 3 dagen geleden begonnen. Uitgeput, maar voldaan komen we terug in Mendoza waar we weer lekker in een bed kunnen slapen... En dat is ook genieten!

Morgen vertrekken we naar Buenos Aires, waar we het goede van Mendoza ook weer hopen aan te treffen. We zullen Kerst dus ook daar doorbrengen, al zit de Kerststemming er door het warme weer nog niet helemaal in. Toch willen we iedereen bij deze een hele fijne Kerst toewensen en alvast een gelukkig en gezond Nieuwjaar!

Groetjes uit een zonnig Argentinië,

Lies en Denny

Heddy

Lieve Lies en Dennis,

Wat geweldige verhalen vertellen jullie. Wat een beleving is het!
Ssst, ik ben jaloers op jullie!

Jan, Ricky en Jolijn en Heddy (dus ik) wensen jullie onvergetelijke feestdagen in de verre land.
En dan maar verder hopen, dat de reis verder ook goed en interessant verloopt. Tot ziens in 2012!
Knuffies van ons allemaal.

Floor

Zussie en bro! Klinkt helemaal leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's en die ga ik dan ook nu snel bekijken.

Bij mij staat vandaag een uitje naar Roosendaal op het program ;) met Marion.

Fijne feestdagen en tot skypes!!

Inge

Wat een heerlijke bruine kleur hebben jullie. Heerlijk gezond en happy! Mooie foto's hoor. Prachtig! Was fijn om je even te spreken! Knuffel

Alma

Wat 'n heerlijk verhaal en bijbehorende plaatjes weer. En dat jullie super weer hebben, kun je aan jullie bruine koppen wel zien! Inderdaad moeilijk om daar een kerstgedachte bij te krijgen. Desalniettemin heel warme en sfeervolle kerstdagen en 'n geweldig mooie voortzetting van jullie reis in 2012 toegewenst! Liefs

Vera

Dat ziet er geweldig uit. Laatste keer dat ik heb paardgereden kon ik de volgende dag mijn bed niet uit van de pijn, had ik kennelijk beter op de grond kunnen slapen als ik jullie zo hoor. Ben heel benieuwd wat jullie Buenos Aires vinden.. zit bij ons nog in de planning als nieuwe vestigingsplaats ja ja.. Ik wens jullie hele fijne en warme kerstdagen. Knuffel, Vera

Jeannette en Frans,

Hallo globetrotters,
Leuk om weer een verhaal te lezen. Ja, niet alle trajecten zullen even aantrekkelijk zijn. Wij zijn benieuwd wat er allemaal nog komen gaat . Met Kerst in Buenos Aires? Niet gek, denk ik. Wij zijn met Kerst bij de respectivelijke kinderen en vertrekken de 27e. naar de zon.(maar 2200 km. eitje...) Pannenkoeken eten met de familie was trouwens erg gezellig.
We wensen jullie fijne kerstdagen en een fantastisch vervolg op deze reis in 2012. En blijf gezond!!!
liefs, Jeannette en Frans

maaike

Ook al ziet het er allemaal niet zo "kerstachtig" uit, begin ik toch wel een beetje jaloers te worden op jullie gezonde kleurtje. Lijkt me inderdaad gek om zo de kerst in te gaan; kan me voorstellen dat je niet zo gauw in de sfeer komt. Maar wat geeft 't; volgend jaar weer in dit koude kikkerlandje - zul je er naar terug verlangen. Blijf eerst nog maar eens flink genieten van alles.
Kus - Maaike.

Leny

Ja, ik word ook jaloers op de bruine kleur en de prachtige beelden die jullie in je geheugen kunnen opslaan [hoofd en digitaal :)] en het laatste dus met het koude/koele thuisfront delen. Die halve koe ben ik niet jaloers op. Maar ook van ons WB's heel fijne Kerstdagen, al skypen we hopelijk zondag vanaf #1. Vooral zo doorgaan met genieten en leuke reisverhalen en -foto's.

Harm en Jose

Ha Denny en Lies,
Prachtig daar, om stikjaloers van te worden. Wat een mooie foto's. Ga daar vooral mee door in 2012, want we genieten ervan. Ook van ons heel fijne kerstdagen en een beetje kerstgevoel en veel gezondheid en geluk voor het nieuwe jaar

Carina

Lievies, geniet fijn van de omgeving en van elkaar. Super berichten met veel avontuur, heerlijk om te lezen en mee te genieten! Fijne kerstdagen en een spektaculair uiteinde! Dikke knuf van ons allemaal.
Arjen-Pieter is eergisteren voor 14 dagen terug uit Dubai..
Wij gaan dus ook van elkaar genieten! Xxxx

Nicky and Geoff

This will be such an unforgettable Christmas and trip. Will you ever be able to keep your feet on the ground after this? I don't think so if you take after your Mam. Beautiful photos and such an adventure. Very jealous.

Marjolein

Hola guapos!
Inmiddels is het bij jullie ook 2012, dus de hoogste tijd om jullie een heel GELUKKIG nieuwjaar en een FANTASTISCH vervolg van jullie reis toe te wensen!
Veel liefs.